Jonas Maudal (25) smiler bredt der han står foran anleggsplassen på Nordstrand. Arbeidsdagen i BK-Anlegg har startet for fullt, og inn på plassen ruller Volvo-lastebilene en etter en. Alle glinsende om kapp med sommersola – med det karakteristiske gule og svarte designet.
– Bilene er gode å kjøre, og så synes jeg de ser utrolig bra ut. Det er klart at det også teller inn på trivselen i arbeidshverdagen, fastslår sjåfør Maudal.
BK-Anlegg er en totalentreprenør med nedslagsfelt hovedsakelig i Oslo og omegn. De driver med det aller meste innenfor anlegg og asfalt, og har en forkjærlighet for Volvo-lastebiler.
– I dag har vi ca. 20 Volvo-er. Det er både krok-, tipp-, skap- og asfaltbiler. Seks av de nyeste er FH-er med den nye faceliften fra i fjor. I tillegg har vi også en elektrisk FE, forteller Lasse Dynna.
Den bilansvarlige i BK-Anlegg legger ikke skjul på at firmaet er litt over snittet opptatt av det visuelle i bilparken. Og at det skal se gjennomført ut – uavhengig av biltype og oppdrag.
– Designet vårt er utviklet over litt tid, fra vi fikk den første og frem til nå. Vi synes det er både viktig og moro å ha biler som skiller seg ut, erkjenner Dynna.
Å skille seg ut, klarer definitivt BK-Anlegg. De svartlakkerte kjøretøyene med det gule mønsteret gjør inntrykk der de ferdes.
– Bilene blir lagt merke til. Vi får ofte høre at vi er godt synlige i bybildet, og det synes vi er stas, sier Dynna, før han legger til:
– Det koster litt ekstra at alt skal se likt og pent ut til enhver tid, men det er det verdt. Jeg tror dessuten at det medfører at man tar litt ekstra vare på kjøretøyet sitt, noe man får igjen for på et senere tidspunkt, mener han.
En som utvilsomt verdsetter BK-Anleggs lidenskap for rene og røffe biler, er sjåfør Maudal.
– Jeg tok lastebillappen i militæret. Der kjørte jeg en gammel doning som var vanskelig å få i gir, samt at den ikke var så pen å se på. Så jeg var ikke for godt vant – her er det en litt annen standard kan du si, konstaterer 25-åringen.
Med noen år på baken i Oslo-firmaet er Maudal tydelig på at han er på rett sted – med riktig redskap.
– Disse nye FH-ene er en glede å kjøre. Kjørekomforten er meget bra, og du får gjort jobben din på en god måte. Dessuten liker jeg det utvendige designet på den nye generasjonen. Det er ekstremt tøft, mener sjåføren.
Han påpeker dessuten at alle de nye bilene i BK-Anlegg får samme styling inni hytta.
– Det er svart fra tak til vegger til dashbord. I tillegg så er det montert ekstra lys i taket og veggen bak, samt et ganske bra lydanlegg. Det gjør det artig å dra på litt med musikken når du er ute og kjører, gliser Maudal.
LES OGSÅ:
Tindra Thorman trodde hun aldri skulle ende opp i anleggsbransjen. Nå er 21-åringen overbevist etter et drøyt år i BK-Anlegg. Les mer her.
Det hjelper imidlertid lite med lekre biler dersom kjøretøyene ikke gjør den jobben de egentlig er satt til å gjøre. Lasse Dynna er i så måte klokkeklar om firmaets Volvo-er.
– Vi er veldig fornøyde med lastebilene, både med kvalitet og service, begynner han.
Han påpeker at kran- og tippbilene brukes hovedsakelig til massetransport og maskinflytting på anleggsbiten, mens skapbilene supplerer asfaltbilene med nødvendig utstyr.
– Volvo-ene er driftssikre og fungerer svært godt til vårt bruk. Det er veldig lite trøbbel med dem. Og dersom det dukker opp noe, blir det fikset raskt, forteller han.
Et tydelig tegn på at BK-Anlegg åpenbart er fornøyd med Volvo-satsingen, er planene firmaet har lagt for det kommende året.
– Vi har fem nye Volvo-er i bestilling nå. To el-biler, en gass og to nye dieselbiler. Med de erfaringene vi har hatt frem til nå, ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal fortsette å kjøre Volvo, avslutter Lasse Dynna.
Jonas Maudal (25) smiler bredt der han står foran anleggsplassen på Nordstrand. Arbeidsdagen i BK-Anlegg har startet for fullt, og inn på plassen ruller Volvo-lastebilene en etter en. Alle glinsende om kapp med sommersola – med det karakteristiske gule og svarte designet.
– Bilene er gode å kjøre, og så synes jeg de ser utrolig bra ut. Det er klart at det også teller inn på trivselen i arbeidshverdagen, fastslår sjåfør Maudal.
BK-Anlegg er en totalentreprenør med nedslagsfelt hovedsakelig i Oslo og omegn. De driver med det aller meste innenfor anlegg og asfalt, og har en forkjærlighet for Volvo-lastebiler.
– I dag har vi ca. 20 Volvo-er. Det er både krok-, tipp-, skap- og asfaltbiler. Seks av de nyeste er FH-er med den nye faceliften fra i fjor. I tillegg har vi også en elektrisk FE, forteller Lasse Dynna.
Den bilansvarlige i BK-Anlegg legger ikke skjul på at firmaet er litt over snittet opptatt av det visuelle i bilparken. Og at det skal se gjennomført ut – uavhengig av biltype og oppdrag.
– Designet vårt er utviklet over litt tid, fra vi fikk den første og frem til nå. Vi synes det er både viktig og moro å ha biler som skiller seg ut, erkjenner Dynna.
Å skille seg ut, klarer definitivt BK-Anlegg. De svartlakkerte kjøretøyene med det gule mønsteret gjør inntrykk der de ferdes.
– Bilene blir lagt merke til. Vi får ofte høre at vi er godt synlige i bybildet, og det synes vi er stas, sier Dynna, før han legger til:
– Det koster litt ekstra at alt skal se likt og pent ut til enhver tid, men det er det verdt. Jeg tror dessuten at det medfører at man tar litt ekstra vare på kjøretøyet sitt, noe man får igjen for på et senere tidspunkt, mener han.
En som utvilsomt verdsetter BK-Anleggs lidenskap for rene og røffe biler, er sjåfør Maudal.
– Jeg tok lastebillappen i militæret. Der kjørte jeg en gammel doning som var vanskelig å få i gir, samt at den ikke var så pen å se på. Så jeg var ikke for godt vant – her er det en litt annen standard kan du si, konstaterer 25-åringen.
Med noen år på baken i Oslo-firmaet er Maudal tydelig på at han er på rett sted – med riktig redskap.
– Disse nye FH-ene er en glede å kjøre. Kjørekomforten er meget bra, og du får gjort jobben din på en god måte. Dessuten liker jeg det utvendige designet på den nye generasjonen. Det er ekstremt tøft, mener sjåføren.
Han påpeker dessuten at alle de nye bilene i BK-Anlegg får samme styling inni hytta.
– Det er svart fra tak til vegger til dashbord. I tillegg så er det montert ekstra lys i taket og veggen bak, samt et ganske bra lydanlegg. Det gjør det artig å dra på litt med musikken når du er ute og kjører, gliser Maudal.
LES OGSÅ:
Tindra Thorman trodde hun aldri skulle ende opp i anleggsbransjen. Nå er 21-åringen overbevist etter et drøyt år i BK-Anlegg. Les mer her.
Det hjelper imidlertid lite med lekre biler dersom kjøretøyene ikke gjør den jobben de egentlig er satt til å gjøre. Lasse Dynna er i så måte klokkeklar om firmaets Volvo-er.
– Vi er veldig fornøyde med lastebilene, både med kvalitet og service, begynner han.
Han påpeker at kran- og tippbilene brukes hovedsakelig til massetransport og maskinflytting på anleggsbiten, mens skapbilene supplerer asfaltbilene med nødvendig utstyr.
– Volvo-ene er driftssikre og fungerer svært godt til vårt bruk. Det er veldig lite trøbbel med dem. Og dersom det dukker opp noe, blir det fikset raskt, forteller han.
Et tydelig tegn på at BK-Anlegg åpenbart er fornøyd med Volvo-satsingen, er planene firmaet har lagt for det kommende året.
– Vi har fem nye Volvo-er i bestilling nå. To el-biler, en gass og to nye dieselbiler. Med de erfaringene vi har hatt frem til nå, ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal fortsette å kjøre Volvo, avslutter Lasse Dynna.
Jonas Maudal (25) smiler bredt der han står foran anleggsplassen på Nordstrand. Arbeidsdagen i BK-Anlegg har startet for fullt, og inn på plassen ruller Volvo-lastebilene en etter en. Alle glinsende om kapp med sommersola – med det karakteristiske gule og svarte designet.
– Bilene er gode å kjøre, og så synes jeg de ser utrolig bra ut. Det er klart at det også teller inn på trivselen i arbeidshverdagen, fastslår sjåfør Maudal.
BK-Anlegg er en totalentreprenør med nedslagsfelt hovedsakelig i Oslo og omegn. De driver med det aller meste innenfor anlegg og asfalt, og har en forkjærlighet for Volvo-lastebiler.
– I dag har vi ca. 20 Volvo-er. Det er både krok-, tipp-, skap- og asfaltbiler. Seks av de nyeste er FH-er med den nye faceliften fra i fjor. I tillegg har vi også en elektrisk FE, forteller Lasse Dynna.
Den bilansvarlige i BK-Anlegg legger ikke skjul på at firmaet er litt over snittet opptatt av det visuelle i bilparken. Og at det skal se gjennomført ut – uavhengig av biltype og oppdrag.
– Designet vårt er utviklet over litt tid, fra vi fikk den første og frem til nå. Vi synes det er både viktig og moro å ha biler som skiller seg ut, erkjenner Dynna.
Å skille seg ut, klarer definitivt BK-Anlegg. De svartlakkerte kjøretøyene med det gule mønsteret gjør inntrykk der de ferdes.
– Bilene blir lagt merke til. Vi får ofte høre at vi er godt synlige i bybildet, og det synes vi er stas, sier Dynna, før han legger til:
– Det koster litt ekstra at alt skal se likt og pent ut til enhver tid, men det er det verdt. Jeg tror dessuten at det medfører at man tar litt ekstra vare på kjøretøyet sitt, noe man får igjen for på et senere tidspunkt, mener han.
En som utvilsomt verdsetter BK-Anleggs lidenskap for rene og røffe biler, er sjåfør Maudal.
– Jeg tok lastebillappen i militæret. Der kjørte jeg en gammel doning som var vanskelig å få i gir, samt at den ikke var så pen å se på. Så jeg var ikke for godt vant – her er det en litt annen standard kan du si, konstaterer 25-åringen.
Med noen år på baken i Oslo-firmaet er Maudal tydelig på at han er på rett sted – med riktig redskap.
– Disse nye FH-ene er en glede å kjøre. Kjørekomforten er meget bra, og du får gjort jobben din på en god måte. Dessuten liker jeg det utvendige designet på den nye generasjonen. Det er ekstremt tøft, mener sjåføren.
Han påpeker dessuten at alle de nye bilene i BK-Anlegg får samme styling inni hytta.
– Det er svart fra tak til vegger til dashbord. I tillegg så er det montert ekstra lys i taket og veggen bak, samt et ganske bra lydanlegg. Det gjør det artig å dra på litt med musikken når du er ute og kjører, gliser Maudal.
LES OGSÅ:
Tindra Thorman trodde hun aldri skulle ende opp i anleggsbransjen. Nå er 21-åringen overbevist etter et drøyt år i BK-Anlegg. Les mer her.
Det hjelper imidlertid lite med lekre biler dersom kjøretøyene ikke gjør den jobben de egentlig er satt til å gjøre. Lasse Dynna er i så måte klokkeklar om firmaets Volvo-er.
– Vi er veldig fornøyde med lastebilene, både med kvalitet og service, begynner han.
Han påpeker at kran- og tippbilene brukes hovedsakelig til massetransport og maskinflytting på anleggsbiten, mens skapbilene supplerer asfaltbilene med nødvendig utstyr.
– Volvo-ene er driftssikre og fungerer svært godt til vårt bruk. Det er veldig lite trøbbel med dem. Og dersom det dukker opp noe, blir det fikset raskt, forteller han.
Et tydelig tegn på at BK-Anlegg åpenbart er fornøyd med Volvo-satsingen, er planene firmaet har lagt for det kommende året.
– Vi har fem nye Volvo-er i bestilling nå. To el-biler, en gass og to nye dieselbiler. Med de erfaringene vi har hatt frem til nå, ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal fortsette å kjøre Volvo, avslutter Lasse Dynna.
Jonas Maudal (25) smiler bredt der han står foran anleggsplassen på Nordstrand. Arbeidsdagen i BK-Anlegg har startet for fullt, og inn på plassen ruller Volvo-lastebilene en etter en. Alle glinsende om kapp med sommersola – med det karakteristiske gule og svarte designet.
– Bilene er gode å kjøre, og så synes jeg de ser utrolig bra ut. Det er klart at det også teller inn på trivselen i arbeidshverdagen, fastslår sjåfør Maudal.
BK-Anlegg er en totalentreprenør med nedslagsfelt hovedsakelig i Oslo og omegn. De driver med det aller meste innenfor anlegg og asfalt, og har en forkjærlighet for Volvo-lastebiler.
– I dag har vi ca. 20 Volvo-er. Det er både krok-, tipp-, skap- og asfaltbiler. Seks av de nyeste er FH-er med den nye faceliften fra i fjor. I tillegg har vi også en elektrisk FE, forteller Lasse Dynna.
Den bilansvarlige i BK-Anlegg legger ikke skjul på at firmaet er litt over snittet opptatt av det visuelle i bilparken. Og at det skal se gjennomført ut – uavhengig av biltype og oppdrag.
– Designet vårt er utviklet over litt tid, fra vi fikk den første og frem til nå. Vi synes det er både viktig og moro å ha biler som skiller seg ut, erkjenner Dynna.
Å skille seg ut, klarer definitivt BK-Anlegg. De svartlakkerte kjøretøyene med det gule mønsteret gjør inntrykk der de ferdes.
– Bilene blir lagt merke til. Vi får ofte høre at vi er godt synlige i bybildet, og det synes vi er stas, sier Dynna, før han legger til:
– Det koster litt ekstra at alt skal se likt og pent ut til enhver tid, men det er det verdt. Jeg tror dessuten at det medfører at man tar litt ekstra vare på kjøretøyet sitt, noe man får igjen for på et senere tidspunkt, mener han.
En som utvilsomt verdsetter BK-Anleggs lidenskap for rene og røffe biler, er sjåfør Maudal.
– Jeg tok lastebillappen i militæret. Der kjørte jeg en gammel doning som var vanskelig å få i gir, samt at den ikke var så pen å se på. Så jeg var ikke for godt vant – her er det en litt annen standard kan du si, konstaterer 25-åringen.
Med noen år på baken i Oslo-firmaet er Maudal tydelig på at han er på rett sted – med riktig redskap.
– Disse nye FH-ene er en glede å kjøre. Kjørekomforten er meget bra, og du får gjort jobben din på en god måte. Dessuten liker jeg det utvendige designet på den nye generasjonen. Det er ekstremt tøft, mener sjåføren.
Han påpeker dessuten at alle de nye bilene i BK-Anlegg får samme styling inni hytta.
– Det er svart fra tak til vegger til dashbord. I tillegg så er det montert ekstra lys i taket og veggen bak, samt et ganske bra lydanlegg. Det gjør det artig å dra på litt med musikken når du er ute og kjører, gliser Maudal.
LES OGSÅ:
Tindra Thorman trodde hun aldri skulle ende opp i anleggsbransjen. Nå er 21-åringen overbevist etter et drøyt år i BK-Anlegg. Les mer her.
Det hjelper imidlertid lite med lekre biler dersom kjøretøyene ikke gjør den jobben de egentlig er satt til å gjøre. Lasse Dynna er i så måte klokkeklar om firmaets Volvo-er.
– Vi er veldig fornøyde med lastebilene, både med kvalitet og service, begynner han.
Han påpeker at kran- og tippbilene brukes hovedsakelig til massetransport og maskinflytting på anleggsbiten, mens skapbilene supplerer asfaltbilene med nødvendig utstyr.
– Volvo-ene er driftssikre og fungerer svært godt til vårt bruk. Det er veldig lite trøbbel med dem. Og dersom det dukker opp noe, blir det fikset raskt, forteller han.
Et tydelig tegn på at BK-Anlegg åpenbart er fornøyd med Volvo-satsingen, er planene firmaet har lagt for det kommende året.
– Vi har fem nye Volvo-er i bestilling nå. To el-biler, en gass og to nye dieselbiler. Med de erfaringene vi har hatt frem til nå, ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal fortsette å kjøre Volvo, avslutter Lasse Dynna.