– Dette er omtrent like nervepirrende som å gå en stafett. Gjør du feil, går det utover de andre, sier Karoline Knotten fra hytta i en Volvo FM Electric.
Hun, Vetle Sjåstad Christiansen og Juni Arnekleiv fikk nemlig muligheten til å kjøre en testtur med lastebil. Den yngste skiskytteren av de tre hadde mest rutine med tungt maskineri. Juni Arnekleiv er nemlig oppvokst på gård, og er dermed ikke helt ukjent med traktorføring. Sjåstad Christiansen derimot, han kjente i likhet med Karoline Knotten på nervene.
– Siste stående har jeg gjort mange, mange ganger, både med hell og uhell, men der føler jeg meg litt rutinert. Her er jeg helt blank. Jeg vet hva som er gass og hva som er brems, det regner jeg med er det samme, halvveis spør Sjåstad Christiansen.
– Jeg håper han har instruert amatører før, sier OL-medaljøren, og peker bort på instruktør Magne Flakk fra Volvo Trucks.
Det har han ganske sikkert, for Flakk tok dem trygt igjennom «testløypa» og sørget for at det ble null bomskudd. Det hele gikk som smurt. Det var bare smil og entusiasme etterpå.
– Det var gøy! Man føler seg stor og mektig i en så svær bil, var attesten fra Knotten.
Volvo Trucks er en av sponsorene til Norges skiskytterforbund, og leverer blant annet smøretraileren som reiser rundt i Europa under verdenscup og mesterskap.
I den forbindelse var de tre skiskytterne på besøk på hovedkvarteret til Volvo Trucks dagen før Holmenkollstafetten og delte ut startnummer, t-skjorter, løpebelter og gode tips til Volvo Trucks sitt stafettlag. Etter dette var det kjøring på området, før de fikk en omvisning på både verksted og klargjøring.
– Vi har valgt å gå inn som sponsor for skiskytterlandslaget fordi de er en viktig del av hverdagen i vinterlivet til mange i Norge. Alle vet hvem det er, sier markeds- og kommunikasjonssjef i Volvo Trucks Norge, Preben Wilhelmsen.
– Det er en viktig del for oss å få frem merkevaren sammen med en aktør som er så stor og seriøs som de er. Å ha noe å identifisere oss med. Som står for noe som er veldig bra. Det synes vi at Norges skiskytterforbund gjør, legger han til.
Ikke minst bruker Volvo Trucks dette aktivt til å bygge og vedlikeholde egen kultur.
– Vi tar med både ansatte og kunder på turer. Enten det er på verdenscuphelg i Ruhpolding, eller interne arrangementer, forteller Wilhelmsen.
Han smiler bredt etter å ha sendt skiskytterne videre til neste veksling.
– Dette er også flotte ambassadører for idretten. Jeg tror alle setter pris på å få besøk av litt kjendiser her oppe, sier Preben Wilhelmsen.
– Dette er omtrent like nervepirrende som å gå en stafett. Gjør du feil, går det utover de andre, sier Karoline Knotten fra hytta i en Volvo FM Electric.
Hun, Vetle Sjåstad Christiansen og Juni Arnekleiv fikk nemlig muligheten til å kjøre en testtur med lastebil. Den yngste skiskytteren av de tre hadde mest rutine med tungt maskineri. Juni Arnekleiv er nemlig oppvokst på gård, og er dermed ikke helt ukjent med traktorføring. Sjåstad Christiansen derimot, han kjente i likhet med Karoline Knotten på nervene.
– Siste stående har jeg gjort mange, mange ganger, både med hell og uhell, men der føler jeg meg litt rutinert. Her er jeg helt blank. Jeg vet hva som er gass og hva som er brems, det regner jeg med er det samme, halvveis spør Sjåstad Christiansen.
– Jeg håper han har instruert amatører før, sier OL-medaljøren, og peker bort på instruktør Magne Flakk fra Volvo Trucks.
Det har han ganske sikkert, for Flakk tok dem trygt igjennom «testløypa» og sørget for at det ble null bomskudd. Det hele gikk som smurt. Det var bare smil og entusiasme etterpå.
– Det var gøy! Man føler seg stor og mektig i en så svær bil, var attesten fra Knotten.
Volvo Trucks er en av sponsorene til Norges skiskytterforbund, og leverer blant annet smøretraileren som reiser rundt i Europa under verdenscup og mesterskap.
I den forbindelse var de tre skiskytterne på besøk på hovedkvarteret til Volvo Trucks dagen før Holmenkollstafetten og delte ut startnummer, t-skjorter, løpebelter og gode tips til Volvo Trucks sitt stafettlag. Etter dette var det kjøring på området, før de fikk en omvisning på både verksted og klargjøring.
– Vi har valgt å gå inn som sponsor for skiskytterlandslaget fordi de er en viktig del av hverdagen i vinterlivet til mange i Norge. Alle vet hvem det er, sier markeds- og kommunikasjonssjef i Volvo Trucks Norge, Preben Wilhelmsen.
– Det er en viktig del for oss å få frem merkevaren sammen med en aktør som er så stor og seriøs som de er. Å ha noe å identifisere oss med. Som står for noe som er veldig bra. Det synes vi at Norges skiskytterforbund gjør, legger han til.
Ikke minst bruker Volvo Trucks dette aktivt til å bygge og vedlikeholde egen kultur.
– Vi tar med både ansatte og kunder på turer. Enten det er på verdenscuphelg i Ruhpolding, eller interne arrangementer, forteller Wilhelmsen.
Han smiler bredt etter å ha sendt skiskytterne videre til neste veksling.
– Dette er også flotte ambassadører for idretten. Jeg tror alle setter pris på å få besøk av litt kjendiser her oppe, sier Preben Wilhelmsen.
– Dette er omtrent like nervepirrende som å gå en stafett. Gjør du feil, går det utover de andre, sier Karoline Knotten fra hytta i en Volvo FM Electric.
Hun, Vetle Sjåstad Christiansen og Juni Arnekleiv fikk nemlig muligheten til å kjøre en testtur med lastebil. Den yngste skiskytteren av de tre hadde mest rutine med tungt maskineri. Juni Arnekleiv er nemlig oppvokst på gård, og er dermed ikke helt ukjent med traktorføring. Sjåstad Christiansen derimot, han kjente i likhet med Karoline Knotten på nervene.
– Siste stående har jeg gjort mange, mange ganger, både med hell og uhell, men der føler jeg meg litt rutinert. Her er jeg helt blank. Jeg vet hva som er gass og hva som er brems, det regner jeg med er det samme, halvveis spør Sjåstad Christiansen.
– Jeg håper han har instruert amatører før, sier OL-medaljøren, og peker bort på instruktør Magne Flakk fra Volvo Trucks.
Det har han ganske sikkert, for Flakk tok dem trygt igjennom «testløypa» og sørget for at det ble null bomskudd. Det hele gikk som smurt. Det var bare smil og entusiasme etterpå.
– Det var gøy! Man føler seg stor og mektig i en så svær bil, var attesten fra Knotten.
Volvo Trucks er en av sponsorene til Norges skiskytterforbund, og leverer blant annet smøretraileren som reiser rundt i Europa under verdenscup og mesterskap.
I den forbindelse var de tre skiskytterne på besøk på hovedkvarteret til Volvo Trucks dagen før Holmenkollstafetten og delte ut startnummer, t-skjorter, løpebelter og gode tips til Volvo Trucks sitt stafettlag. Etter dette var det kjøring på området, før de fikk en omvisning på både verksted og klargjøring.
– Vi har valgt å gå inn som sponsor for skiskytterlandslaget fordi de er en viktig del av hverdagen i vinterlivet til mange i Norge. Alle vet hvem det er, sier markeds- og kommunikasjonssjef i Volvo Trucks Norge, Preben Wilhelmsen.
– Det er en viktig del for oss å få frem merkevaren sammen med en aktør som er så stor og seriøs som de er. Å ha noe å identifisere oss med. Som står for noe som er veldig bra. Det synes vi at Norges skiskytterforbund gjør, legger han til.
Ikke minst bruker Volvo Trucks dette aktivt til å bygge og vedlikeholde egen kultur.
– Vi tar med både ansatte og kunder på turer. Enten det er på verdenscuphelg i Ruhpolding, eller interne arrangementer, forteller Wilhelmsen.
Han smiler bredt etter å ha sendt skiskytterne videre til neste veksling.
– Dette er også flotte ambassadører for idretten. Jeg tror alle setter pris på å få besøk av litt kjendiser her oppe, sier Preben Wilhelmsen.
– Dette er omtrent like nervepirrende som å gå en stafett. Gjør du feil, går det utover de andre, sier Karoline Knotten fra hytta i en Volvo FM Electric.
Hun, Vetle Sjåstad Christiansen og Juni Arnekleiv fikk nemlig muligheten til å kjøre en testtur med lastebil. Den yngste skiskytteren av de tre hadde mest rutine med tungt maskineri. Juni Arnekleiv er nemlig oppvokst på gård, og er dermed ikke helt ukjent med traktorføring. Sjåstad Christiansen derimot, han kjente i likhet med Karoline Knotten på nervene.
– Siste stående har jeg gjort mange, mange ganger, både med hell og uhell, men der føler jeg meg litt rutinert. Her er jeg helt blank. Jeg vet hva som er gass og hva som er brems, det regner jeg med er det samme, halvveis spør Sjåstad Christiansen.
– Jeg håper han har instruert amatører før, sier OL-medaljøren, og peker bort på instruktør Magne Flakk fra Volvo Trucks.
Det har han ganske sikkert, for Flakk tok dem trygt igjennom «testløypa» og sørget for at det ble null bomskudd. Det hele gikk som smurt. Det var bare smil og entusiasme etterpå.
– Det var gøy! Man føler seg stor og mektig i en så svær bil, var attesten fra Knotten.
Volvo Trucks er en av sponsorene til Norges skiskytterforbund, og leverer blant annet smøretraileren som reiser rundt i Europa under verdenscup og mesterskap.
I den forbindelse var de tre skiskytterne på besøk på hovedkvarteret til Volvo Trucks dagen før Holmenkollstafetten og delte ut startnummer, t-skjorter, løpebelter og gode tips til Volvo Trucks sitt stafettlag. Etter dette var det kjøring på området, før de fikk en omvisning på både verksted og klargjøring.
– Vi har valgt å gå inn som sponsor for skiskytterlandslaget fordi de er en viktig del av hverdagen i vinterlivet til mange i Norge. Alle vet hvem det er, sier markeds- og kommunikasjonssjef i Volvo Trucks Norge, Preben Wilhelmsen.
– Det er en viktig del for oss å få frem merkevaren sammen med en aktør som er så stor og seriøs som de er. Å ha noe å identifisere oss med. Som står for noe som er veldig bra. Det synes vi at Norges skiskytterforbund gjør, legger han til.
Ikke minst bruker Volvo Trucks dette aktivt til å bygge og vedlikeholde egen kultur.
– Vi tar med både ansatte og kunder på turer. Enten det er på verdenscuphelg i Ruhpolding, eller interne arrangementer, forteller Wilhelmsen.
Han smiler bredt etter å ha sendt skiskytterne videre til neste veksling.
– Dette er også flotte ambassadører for idretten. Jeg tror alle setter pris på å få besøk av litt kjendiser her oppe, sier Preben Wilhelmsen.