– Jeg kjører kranbil, og alt du får bakpå egentlig. Det er utrolig kjekt. Da jeg begynte her som lærling ble man tatt med inn i gjengen med én gang, sier 24-åringen.
– Jeg hadde ikke trodd at jeg kom til å bli en del av det, men nå har jeg altså blitt det. Det er utrolig kjekt når det er noe en alltid har sett opp til, fortsetter han.
Iversen kjører rundt i en helt ny Volvo FH 540 med HMF 5020 med FJ1000 jibb, men det er ikke en hvilken som helst bil. 2023-modellen er spesiell på utsiden og helt spesiell på innsiden. Unggutten har overlatt lite til tilfeldighetene. Utallige timer har gått med på verkstedet til å skru, pusse, gnikke og skape.
– På denne her er det en kufanger, lang solskjerm og aluminiumsfelger. Det er det ikke så mange andre biler her som har, sier Iversen.
Dette er en lidenskap for 24-åringen. Det begynte med Volvo personbil. Nå er det Volvo lastebil som gjelder.
– Jeg har alltid vært i bilmiljøet og både jeg og kompisene mine har likt å styre på med bil og lage det tøft. Etter hvert har den interessen gått over til lastebil. Vi er en gjeng som synes det er veldig kjekt å holde på, sier han.
Går du inn i hytta ligner den ikke noe annet. Den er rett og slett unik og skapt i Iversens hode.
– Jeg sitter hele tiden og ser på bilder og følger med på ulike grupper. Interiøret har jeg funnet på selv, og er litt spesielt, sier han.
Her er veldig lite overlatt til tilfeldighetene.
– Absolutt hele interiøret har blitt demontert, pusset, sandblåst og lakkert eller strekt med stoff, forklarer unggutten.
Det er i tillegg lamper, lysende Bøstrand-logo i bakveggen og gardiner inne i hytta.
– Det er trukket opp ledninger og gjort det skikkelig for å koble lys. Alt er koblet på sikring så det er trygt og fint å bo i bilen. Gardinene har jeg sydd hjemme i stua selv, forteller Iversen.
– Det er utrolig stas at vi får lov til å sette vårt personlige preg på bilene, sier bil-entusiasten.
Det er helt bevisst fra Bøstrand Transport sin side.
– Vi har veldig mange dyktige sjåfører og er stolte av at vi får til noe sammen med dem. De får frie tøyler når de skal velge arbeidsutstyr og det å sette sitt eget preg på bilene, sier Yngve Ose Bøstrand, eier og daglig leder.
– Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt, men dette er en ting de bruker veldig mye tid på. Sjåførene våre har yrkesstolthet, og det er en forlengelse av vår stolthet. Det bruker vi litt penger på, legger han til.
LES OGSÅ: På besøk i Volvo-land
LES OGSÅ: Torbjørn byttet beite etter 25 år
Bilen til Stian Iversen er såpass spesiell at den kanskje ikke kan karakteriseres som «innenfor rimelighetens grenser». Han har fått god hjelp, og selv brukt enormt med tid, men også egne penger. Et slags spleiselag mellom ham selv og arbeidsgiveren.
– Det er laget for å vare. Yngve har vært klar på at alt som skal gjøres skal kunne vare i bilens levetid, forteller Iversen.
Alt som er gjort i dørene er skrudd og limt for at det skal tåle å bli smelt opp og igjen tusenvis av ganger. Den hvite lakken er tilsatt et stoff som både gjør at det hefter mye bedre på plastikk, samt at den blir mye mykere for å kunne tåle bevegelsene som blir i plast.
– Det er imponerende at han bruker så mye av fritiden sin på dette. Det er vinn-vinn for oss som firma og han som sjåfør. Han får en arbeidsplass han trives med og er stolt av, og et kjøretøy han har vært med å påvirke i stor grad. Du blir litt ydmyk av at folk legger så mye tid og sjel i dette, sier Bøstrand.
Du blir litt ydmyk av at folk legger så mye tid og sjel i dette
Yngve Bøstrand, eier og daglig leder.
Da vi besøker Bøstrand i Ørsta er vi med når Iversen leverer vinduer på et byggeprosjekt i Volda sentrum. Deretter går turen til Flå der det skal leveres takstoler.
Alt gjøres med et stort glis. Det er tross alt guttedrømmen som har gått i oppfyllelse for Stian Iversen. Det er et privilegium å jobbe med det du er lidenskapelig opptatt av. Når det i tillegg er i et verktøy han selv har skreddersydd er arbeidslysten på maks.
– Jeg trivdes også da jeg kjørte originale biler, men den følelsen av å få det sånn man har drømt om i mange herrens år. Jeg har ikke hatt det så bra på jobb noen gang, sier Stian Iversen.
– Jeg kjører kranbil, og alt du får bakpå egentlig. Det er utrolig kjekt. Da jeg begynte her som lærling ble man tatt med inn i gjengen med én gang, sier 24-åringen.
– Jeg hadde ikke trodd at jeg kom til å bli en del av det, men nå har jeg altså blitt det. Det er utrolig kjekt når det er noe en alltid har sett opp til, fortsetter han.
Iversen kjører rundt i en helt ny Volvo FH 540 med HMF 5020 med FJ1000 jibb, men det er ikke en hvilken som helst bil. 2023-modellen er spesiell på utsiden og helt spesiell på innsiden. Unggutten har overlatt lite til tilfeldighetene. Utallige timer har gått med på verkstedet til å skru, pusse, gnikke og skape.
– På denne her er det en kufanger, lang solskjerm og aluminiumsfelger. Det er det ikke så mange andre biler her som har, sier Iversen.
Dette er en lidenskap for 24-åringen. Det begynte med Volvo personbil. Nå er det Volvo lastebil som gjelder.
– Jeg har alltid vært i bilmiljøet og både jeg og kompisene mine har likt å styre på med bil og lage det tøft. Etter hvert har den interessen gått over til lastebil. Vi er en gjeng som synes det er veldig kjekt å holde på, sier han.
Går du inn i hytta ligner den ikke noe annet. Den er rett og slett unik og skapt i Iversens hode.
– Jeg sitter hele tiden og ser på bilder og følger med på ulike grupper. Interiøret har jeg funnet på selv, og er litt spesielt, sier han.
Her er veldig lite overlatt til tilfeldighetene.
– Absolutt hele interiøret har blitt demontert, pusset, sandblåst og lakkert eller strekt med stoff, forklarer unggutten.
Det er i tillegg lamper, lysende Bøstrand-logo i bakveggen og gardiner inne i hytta.
– Det er trukket opp ledninger og gjort det skikkelig for å koble lys. Alt er koblet på sikring så det er trygt og fint å bo i bilen. Gardinene har jeg sydd hjemme i stua selv, forteller Iversen.
– Det er utrolig stas at vi får lov til å sette vårt personlige preg på bilene, sier bil-entusiasten.
Det er helt bevisst fra Bøstrand Transport sin side.
– Vi har veldig mange dyktige sjåfører og er stolte av at vi får til noe sammen med dem. De får frie tøyler når de skal velge arbeidsutstyr og det å sette sitt eget preg på bilene, sier Yngve Ose Bøstrand, eier og daglig leder.
– Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt, men dette er en ting de bruker veldig mye tid på. Sjåførene våre har yrkesstolthet, og det er en forlengelse av vår stolthet. Det bruker vi litt penger på, legger han til.
LES OGSÅ: På besøk i Volvo-land
LES OGSÅ: Torbjørn byttet beite etter 25 år
Bilen til Stian Iversen er såpass spesiell at den kanskje ikke kan karakteriseres som «innenfor rimelighetens grenser». Han har fått god hjelp, og selv brukt enormt med tid, men også egne penger. Et slags spleiselag mellom ham selv og arbeidsgiveren.
– Det er laget for å vare. Yngve har vært klar på at alt som skal gjøres skal kunne vare i bilens levetid, forteller Iversen.
Alt som er gjort i dørene er skrudd og limt for at det skal tåle å bli smelt opp og igjen tusenvis av ganger. Den hvite lakken er tilsatt et stoff som både gjør at det hefter mye bedre på plastikk, samt at den blir mye mykere for å kunne tåle bevegelsene som blir i plast.
– Det er imponerende at han bruker så mye av fritiden sin på dette. Det er vinn-vinn for oss som firma og han som sjåfør. Han får en arbeidsplass han trives med og er stolt av, og et kjøretøy han har vært med å påvirke i stor grad. Du blir litt ydmyk av at folk legger så mye tid og sjel i dette, sier Bøstrand.
Du blir litt ydmyk av at folk legger så mye tid og sjel i dette
Yngve Bøstrand, eier og daglig leder.
Da vi besøker Bøstrand i Ørsta er vi med når Iversen leverer vinduer på et byggeprosjekt i Volda sentrum. Deretter går turen til Flå der det skal leveres takstoler.
Alt gjøres med et stort glis. Det er tross alt guttedrømmen som har gått i oppfyllelse for Stian Iversen. Det er et privilegium å jobbe med det du er lidenskapelig opptatt av. Når det i tillegg er i et verktøy han selv har skreddersydd er arbeidslysten på maks.
– Jeg trivdes også da jeg kjørte originale biler, men den følelsen av å få det sånn man har drømt om i mange herrens år. Jeg har ikke hatt det så bra på jobb noen gang, sier Stian Iversen.
– Jeg kjører kranbil, og alt du får bakpå egentlig. Det er utrolig kjekt. Da jeg begynte her som lærling ble man tatt med inn i gjengen med én gang, sier 24-åringen.
– Jeg hadde ikke trodd at jeg kom til å bli en del av det, men nå har jeg altså blitt det. Det er utrolig kjekt når det er noe en alltid har sett opp til, fortsetter han.
Iversen kjører rundt i en helt ny Volvo FH 540 med HMF 5020 med FJ1000 jibb, men det er ikke en hvilken som helst bil. 2023-modellen er spesiell på utsiden og helt spesiell på innsiden. Unggutten har overlatt lite til tilfeldighetene. Utallige timer har gått med på verkstedet til å skru, pusse, gnikke og skape.
– På denne her er det en kufanger, lang solskjerm og aluminiumsfelger. Det er det ikke så mange andre biler her som har, sier Iversen.
Dette er en lidenskap for 24-åringen. Det begynte med Volvo personbil. Nå er det Volvo lastebil som gjelder.
– Jeg har alltid vært i bilmiljøet og både jeg og kompisene mine har likt å styre på med bil og lage det tøft. Etter hvert har den interessen gått over til lastebil. Vi er en gjeng som synes det er veldig kjekt å holde på, sier han.
Går du inn i hytta ligner den ikke noe annet. Den er rett og slett unik og skapt i Iversens hode.
– Jeg sitter hele tiden og ser på bilder og følger med på ulike grupper. Interiøret har jeg funnet på selv, og er litt spesielt, sier han.
Her er veldig lite overlatt til tilfeldighetene.
– Absolutt hele interiøret har blitt demontert, pusset, sandblåst og lakkert eller strekt med stoff, forklarer unggutten.
Det er i tillegg lamper, lysende Bøstrand-logo i bakveggen og gardiner inne i hytta.
– Det er trukket opp ledninger og gjort det skikkelig for å koble lys. Alt er koblet på sikring så det er trygt og fint å bo i bilen. Gardinene har jeg sydd hjemme i stua selv, forteller Iversen.
– Det er utrolig stas at vi får lov til å sette vårt personlige preg på bilene, sier bil-entusiasten.
Det er helt bevisst fra Bøstrand Transport sin side.
– Vi har veldig mange dyktige sjåfører og er stolte av at vi får til noe sammen med dem. De får frie tøyler når de skal velge arbeidsutstyr og det å sette sitt eget preg på bilene, sier Yngve Ose Bøstrand, eier og daglig leder.
– Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt, men dette er en ting de bruker veldig mye tid på. Sjåførene våre har yrkesstolthet, og det er en forlengelse av vår stolthet. Det bruker vi litt penger på, legger han til.
LES OGSÅ: På besøk i Volvo-land
LES OGSÅ: Torbjørn byttet beite etter 25 år
Bilen til Stian Iversen er såpass spesiell at den kanskje ikke kan karakteriseres som «innenfor rimelighetens grenser». Han har fått god hjelp, og selv brukt enormt med tid, men også egne penger. Et slags spleiselag mellom ham selv og arbeidsgiveren.
– Det er laget for å vare. Yngve har vært klar på at alt som skal gjøres skal kunne vare i bilens levetid, forteller Iversen.
Alt som er gjort i dørene er skrudd og limt for at det skal tåle å bli smelt opp og igjen tusenvis av ganger. Den hvite lakken er tilsatt et stoff som både gjør at det hefter mye bedre på plastikk, samt at den blir mye mykere for å kunne tåle bevegelsene som blir i plast.
– Det er imponerende at han bruker så mye av fritiden sin på dette. Det er vinn-vinn for oss som firma og han som sjåfør. Han får en arbeidsplass han trives med og er stolt av, og et kjøretøy han har vært med å påvirke i stor grad. Du blir litt ydmyk av at folk legger så mye tid og sjel i dette, sier Bøstrand.
Du blir litt ydmyk av at folk legger så mye tid og sjel i dette
Yngve Bøstrand, eier og daglig leder.
Da vi besøker Bøstrand i Ørsta er vi med når Iversen leverer vinduer på et byggeprosjekt i Volda sentrum. Deretter går turen til Flå der det skal leveres takstoler.
Alt gjøres med et stort glis. Det er tross alt guttedrømmen som har gått i oppfyllelse for Stian Iversen. Det er et privilegium å jobbe med det du er lidenskapelig opptatt av. Når det i tillegg er i et verktøy han selv har skreddersydd er arbeidslysten på maks.
– Jeg trivdes også da jeg kjørte originale biler, men den følelsen av å få det sånn man har drømt om i mange herrens år. Jeg har ikke hatt det så bra på jobb noen gang, sier Stian Iversen.
– Jeg kjører kranbil, og alt du får bakpå egentlig. Det er utrolig kjekt. Da jeg begynte her som lærling ble man tatt med inn i gjengen med én gang, sier 24-åringen.
– Jeg hadde ikke trodd at jeg kom til å bli en del av det, men nå har jeg altså blitt det. Det er utrolig kjekt når det er noe en alltid har sett opp til, fortsetter han.
Iversen kjører rundt i en helt ny Volvo FH 540 med HMF 5020 med FJ1000 jibb, men det er ikke en hvilken som helst bil. 2023-modellen er spesiell på utsiden og helt spesiell på innsiden. Unggutten har overlatt lite til tilfeldighetene. Utallige timer har gått med på verkstedet til å skru, pusse, gnikke og skape.
– På denne her er det en kufanger, lang solskjerm og aluminiumsfelger. Det er det ikke så mange andre biler her som har, sier Iversen.
Dette er en lidenskap for 24-åringen. Det begynte med Volvo personbil. Nå er det Volvo lastebil som gjelder.
– Jeg har alltid vært i bilmiljøet og både jeg og kompisene mine har likt å styre på med bil og lage det tøft. Etter hvert har den interessen gått over til lastebil. Vi er en gjeng som synes det er veldig kjekt å holde på, sier han.
Går du inn i hytta ligner den ikke noe annet. Den er rett og slett unik og skapt i Iversens hode.
– Jeg sitter hele tiden og ser på bilder og følger med på ulike grupper. Interiøret har jeg funnet på selv, og er litt spesielt, sier han.
Her er veldig lite overlatt til tilfeldighetene.
– Absolutt hele interiøret har blitt demontert, pusset, sandblåst og lakkert eller strekt med stoff, forklarer unggutten.
Det er i tillegg lamper, lysende Bøstrand-logo i bakveggen og gardiner inne i hytta.
– Det er trukket opp ledninger og gjort det skikkelig for å koble lys. Alt er koblet på sikring så det er trygt og fint å bo i bilen. Gardinene har jeg sydd hjemme i stua selv, forteller Iversen.
– Det er utrolig stas at vi får lov til å sette vårt personlige preg på bilene, sier bil-entusiasten.
Det er helt bevisst fra Bøstrand Transport sin side.
– Vi har veldig mange dyktige sjåfører og er stolte av at vi får til noe sammen med dem. De får frie tøyler når de skal velge arbeidsutstyr og det å sette sitt eget preg på bilene, sier Yngve Ose Bøstrand, eier og daglig leder.
– Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt, men dette er en ting de bruker veldig mye tid på. Sjåførene våre har yrkesstolthet, og det er en forlengelse av vår stolthet. Det bruker vi litt penger på, legger han til.
LES OGSÅ: På besøk i Volvo-land
LES OGSÅ: Torbjørn byttet beite etter 25 år
Bilen til Stian Iversen er såpass spesiell at den kanskje ikke kan karakteriseres som «innenfor rimelighetens grenser». Han har fått god hjelp, og selv brukt enormt med tid, men også egne penger. Et slags spleiselag mellom ham selv og arbeidsgiveren.
– Det er laget for å vare. Yngve har vært klar på at alt som skal gjøres skal kunne vare i bilens levetid, forteller Iversen.
Alt som er gjort i dørene er skrudd og limt for at det skal tåle å bli smelt opp og igjen tusenvis av ganger. Den hvite lakken er tilsatt et stoff som både gjør at det hefter mye bedre på plastikk, samt at den blir mye mykere for å kunne tåle bevegelsene som blir i plast.
– Det er imponerende at han bruker så mye av fritiden sin på dette. Det er vinn-vinn for oss som firma og han som sjåfør. Han får en arbeidsplass han trives med og er stolt av, og et kjøretøy han har vært med å påvirke i stor grad. Du blir litt ydmyk av at folk legger så mye tid og sjel i dette, sier Bøstrand.
Du blir litt ydmyk av at folk legger så mye tid og sjel i dette
Yngve Bøstrand, eier og daglig leder.
Da vi besøker Bøstrand i Ørsta er vi med når Iversen leverer vinduer på et byggeprosjekt i Volda sentrum. Deretter går turen til Flå der det skal leveres takstoler.
Alt gjøres med et stort glis. Det er tross alt guttedrømmen som har gått i oppfyllelse for Stian Iversen. Det er et privilegium å jobbe med det du er lidenskapelig opptatt av. Når det i tillegg er i et verktøy han selv har skreddersydd er arbeidslysten på maks.
– Jeg trivdes også da jeg kjørte originale biler, men den følelsen av å få det sånn man har drømt om i mange herrens år. Jeg har ikke hatt det så bra på jobb noen gang, sier Stian Iversen.