Vi treffer den daglige lederen i GS Transport på Volvo Truck Center i Drammen. Her skal han ha en 540 inn på rutinemessig service. Det pleier å gå som smurt.
– Verkstedet her fungerer veldig bra. Når vi kommer med biler på service eller reparasjoner tar de tak i det veldig fort. Vi får timer relativt fort, og når vi leverer bilen går det veldig raskt og ryddig, sier Sand.
Senteret i Drammen har høy kapasitet med over tretti mekanikere, og betjener Drammen-distriktet opp til Hokksund i vest og Asker i øst. Her skrus det på Volvo og Renault-lastebiler, i tillegg til Volvo-busser.
– Vi har åpent 24 timer i døgnet. Nesten, forteller servicemarkedssjef Knut Tøftum.
– Verkstedet er betjent fra 07-22, men så har vi Volvo Action i tillegg, fortsetter han.
Volvo Action Service er for de som trenger nødhjelp. Trenger man umiddelbar assistanse kan en ringe et sentralt nummer til Volvo, så blir man satt i kontakt med det nærmeste verkstedet.
– Da får du hjelp innen kort tid, forklarer servicemarkedssjefen.
GS Transport er ikke innom for nødhjelp denne dagen. Det er en storkunde av Volvo Truck Center i Drammen.
– De har 22 biler hvorav rundt halvparten er Volvo, og de har serviceavtale på alle. De er ofte innom her, og stort sett er det planlagte besøk – det er jo det beste, sier Tøftum og smiler.
Men det er ikke alltid ting er planmessig. En ting er å sørge for at service og vedlikehold følges og utføres. En helt annen ting er alt som kan inntreffe i daglig drift. Da er det ekstra viktig å ha hjelp i nærheten.
– Det vil alltid skje et eller annet med bilene som er i drift, derfor er et verksted som er klart når vi kommer, og når vi trenger det, kanskje noe av det viktigste, sier Sand.
Alle bilene til GS Transport har full service- og repavtale. Det skaper en ekstra trygghet i det daglige virke. Planlagt nedetid for service og reparasjoner sikrer effektivitet, forlenger serviceintervallene og sparer dem for tid og penger. Med Volvos «Uptime-garanti» vet de at de får hjelpen de trenger. Når de trenger den, der de trenger den.
– Jeg må få rose Volvo Action som stiller opp når det måtte være, hvor vi enn er, alle dager i året. Bilene er stort sett på hjulene igjen etter kun kort tid. Det at vi er i kontinuerlig drift alle dager i uka er utrolig viktig for oss, sier GS Transport-sjefen.
Han kan komme med et ferskt eksempel fra Bergen.
– I forrige uke hadde vi en bil som stod og losset på Hansa Bryggerier i Bergen. Vi ringte Volvo Action klokken 14, og klokken 17 var bilen i drift igjen. Det er superbra, og det vi er avhengig av for å levere varer til våre kunder når de vil ha det, sier han.
GS Transport har hovedkvarter på Lierstranda, og driver i all hovedsak med bulktransport i Norge, Sverige og Danmark. Selskapet, med hovedkvarter i Lierstramda distribuerer sement, sand, kalk og andre mineraler til betong- og byggevarekunder.
– Vi har bilene våre fordelt rundt på Østlandet, med utgangspunkt i Drammen, forteller Sand.
Kundeforholdet til Volvo i Drammen har de bevart siden oppstarten for femti år siden.
– Faren min var med å kjøpe vår første Volvo i 1971. Vi har siden hatt en veldig god relasjon i alle år, og har et like godt forhold til Volvo i dag som for 50 år siden, sier Sand.
Et kundeforhold som fortsetter i uoverskuelig fremtid.
– Vi har 12 Volvoer i drift i dag. Vi får to nye i høst, og ytterligere to neste høst. Vi har en kontinuerlig utbytting av vår flåte for vi ønsker å unngå å ha biler som er eldre enn 5-6 år, sier han.
– Erfaringen vår med Volvo er at produktet er bra og vi har et verksted som stiller opp når vi trenger dem. Det er kanskje noe av det viktigste for oss i vårt kundeforhold, sier Per Einar Sand.
Vi treffer den daglige lederen i GS Transport på Volvo Truck Center i Drammen. Her skal han ha en 540 inn på rutinemessig service. Det pleier å gå som smurt.
– Verkstedet her fungerer veldig bra. Når vi kommer med biler på service eller reparasjoner tar de tak i det veldig fort. Vi får timer relativt fort, og når vi leverer bilen går det veldig raskt og ryddig, sier Sand.
Senteret i Drammen har høy kapasitet med over tretti mekanikere, og betjener Drammen-distriktet opp til Hokksund i vest og Asker i øst. Her skrus det på Volvo og Renault-lastebiler, i tillegg til Volvo-busser.
– Vi har åpent 24 timer i døgnet. Nesten, forteller servicemarkedssjef Knut Tøftum.
– Verkstedet er betjent fra 07-22, men så har vi Volvo Action i tillegg, fortsetter han.
Volvo Action Service er for de som trenger nødhjelp. Trenger man umiddelbar assistanse kan en ringe et sentralt nummer til Volvo, så blir man satt i kontakt med det nærmeste verkstedet.
– Da får du hjelp innen kort tid, forklarer servicemarkedssjefen.
GS Transport er ikke innom for nødhjelp denne dagen. Det er en storkunde av Volvo Truck Center i Drammen.
– De har 22 biler hvorav rundt halvparten er Volvo, og de har serviceavtale på alle. De er ofte innom her, og stort sett er det planlagte besøk – det er jo det beste, sier Tøftum og smiler.
Men det er ikke alltid ting er planmessig. En ting er å sørge for at service og vedlikehold følges og utføres. En helt annen ting er alt som kan inntreffe i daglig drift. Da er det ekstra viktig å ha hjelp i nærheten.
– Det vil alltid skje et eller annet med bilene som er i drift, derfor er et verksted som er klart når vi kommer, og når vi trenger det, kanskje noe av det viktigste, sier Sand.
Alle bilene til GS Transport har full service- og repavtale. Det skaper en ekstra trygghet i det daglige virke. Planlagt nedetid for service og reparasjoner sikrer effektivitet, forlenger serviceintervallene og sparer dem for tid og penger. Med Volvos «Uptime-garanti» vet de at de får hjelpen de trenger. Når de trenger den, der de trenger den.
– Jeg må få rose Volvo Action som stiller opp når det måtte være, hvor vi enn er, alle dager i året. Bilene er stort sett på hjulene igjen etter kun kort tid. Det at vi er i kontinuerlig drift alle dager i uka er utrolig viktig for oss, sier GS Transport-sjefen.
Han kan komme med et ferskt eksempel fra Bergen.
– I forrige uke hadde vi en bil som stod og losset på Hansa Bryggerier i Bergen. Vi ringte Volvo Action klokken 14, og klokken 17 var bilen i drift igjen. Det er superbra, og det vi er avhengig av for å levere varer til våre kunder når de vil ha det, sier han.
GS Transport har hovedkvarter på Lierstranda, og driver i all hovedsak med bulktransport i Norge, Sverige og Danmark. Selskapet, med hovedkvarter i Lierstramda distribuerer sement, sand, kalk og andre mineraler til betong- og byggevarekunder.
– Vi har bilene våre fordelt rundt på Østlandet, med utgangspunkt i Drammen, forteller Sand.
Kundeforholdet til Volvo i Drammen har de bevart siden oppstarten for femti år siden.
– Faren min var med å kjøpe vår første Volvo i 1971. Vi har siden hatt en veldig god relasjon i alle år, og har et like godt forhold til Volvo i dag som for 50 år siden, sier Sand.
Et kundeforhold som fortsetter i uoverskuelig fremtid.
– Vi har 12 Volvoer i drift i dag. Vi får to nye i høst, og ytterligere to neste høst. Vi har en kontinuerlig utbytting av vår flåte for vi ønsker å unngå å ha biler som er eldre enn 5-6 år, sier han.
– Erfaringen vår med Volvo er at produktet er bra og vi har et verksted som stiller opp når vi trenger dem. Det er kanskje noe av det viktigste for oss i vårt kundeforhold, sier Per Einar Sand.
Vi treffer den daglige lederen i GS Transport på Volvo Truck Center i Drammen. Her skal han ha en 540 inn på rutinemessig service. Det pleier å gå som smurt.
– Verkstedet her fungerer veldig bra. Når vi kommer med biler på service eller reparasjoner tar de tak i det veldig fort. Vi får timer relativt fort, og når vi leverer bilen går det veldig raskt og ryddig, sier Sand.
Senteret i Drammen har høy kapasitet med over tretti mekanikere, og betjener Drammen-distriktet opp til Hokksund i vest og Asker i øst. Her skrus det på Volvo og Renault-lastebiler, i tillegg til Volvo-busser.
– Vi har åpent 24 timer i døgnet. Nesten, forteller servicemarkedssjef Knut Tøftum.
– Verkstedet er betjent fra 07-22, men så har vi Volvo Action i tillegg, fortsetter han.
Volvo Action Service er for de som trenger nødhjelp. Trenger man umiddelbar assistanse kan en ringe et sentralt nummer til Volvo, så blir man satt i kontakt med det nærmeste verkstedet.
– Da får du hjelp innen kort tid, forklarer servicemarkedssjefen.
GS Transport er ikke innom for nødhjelp denne dagen. Det er en storkunde av Volvo Truck Center i Drammen.
– De har 22 biler hvorav rundt halvparten er Volvo, og de har serviceavtale på alle. De er ofte innom her, og stort sett er det planlagte besøk – det er jo det beste, sier Tøftum og smiler.
Men det er ikke alltid ting er planmessig. En ting er å sørge for at service og vedlikehold følges og utføres. En helt annen ting er alt som kan inntreffe i daglig drift. Da er det ekstra viktig å ha hjelp i nærheten.
– Det vil alltid skje et eller annet med bilene som er i drift, derfor er et verksted som er klart når vi kommer, og når vi trenger det, kanskje noe av det viktigste, sier Sand.
Alle bilene til GS Transport har full service- og repavtale. Det skaper en ekstra trygghet i det daglige virke. Planlagt nedetid for service og reparasjoner sikrer effektivitet, forlenger serviceintervallene og sparer dem for tid og penger. Med Volvos «Uptime-garanti» vet de at de får hjelpen de trenger. Når de trenger den, der de trenger den.
– Jeg må få rose Volvo Action som stiller opp når det måtte være, hvor vi enn er, alle dager i året. Bilene er stort sett på hjulene igjen etter kun kort tid. Det at vi er i kontinuerlig drift alle dager i uka er utrolig viktig for oss, sier GS Transport-sjefen.
Han kan komme med et ferskt eksempel fra Bergen.
– I forrige uke hadde vi en bil som stod og losset på Hansa Bryggerier i Bergen. Vi ringte Volvo Action klokken 14, og klokken 17 var bilen i drift igjen. Det er superbra, og det vi er avhengig av for å levere varer til våre kunder når de vil ha det, sier han.
GS Transport har hovedkvarter på Lierstranda, og driver i all hovedsak med bulktransport i Norge, Sverige og Danmark. Selskapet, med hovedkvarter i Lierstramda distribuerer sement, sand, kalk og andre mineraler til betong- og byggevarekunder.
– Vi har bilene våre fordelt rundt på Østlandet, med utgangspunkt i Drammen, forteller Sand.
Kundeforholdet til Volvo i Drammen har de bevart siden oppstarten for femti år siden.
– Faren min var med å kjøpe vår første Volvo i 1971. Vi har siden hatt en veldig god relasjon i alle år, og har et like godt forhold til Volvo i dag som for 50 år siden, sier Sand.
Et kundeforhold som fortsetter i uoverskuelig fremtid.
– Vi har 12 Volvoer i drift i dag. Vi får to nye i høst, og ytterligere to neste høst. Vi har en kontinuerlig utbytting av vår flåte for vi ønsker å unngå å ha biler som er eldre enn 5-6 år, sier han.
– Erfaringen vår med Volvo er at produktet er bra og vi har et verksted som stiller opp når vi trenger dem. Det er kanskje noe av det viktigste for oss i vårt kundeforhold, sier Per Einar Sand.
Vi treffer den daglige lederen i GS Transport på Volvo Truck Center i Drammen. Her skal han ha en 540 inn på rutinemessig service. Det pleier å gå som smurt.
– Verkstedet her fungerer veldig bra. Når vi kommer med biler på service eller reparasjoner tar de tak i det veldig fort. Vi får timer relativt fort, og når vi leverer bilen går det veldig raskt og ryddig, sier Sand.
Senteret i Drammen har høy kapasitet med over tretti mekanikere, og betjener Drammen-distriktet opp til Hokksund i vest og Asker i øst. Her skrus det på Volvo og Renault-lastebiler, i tillegg til Volvo-busser.
– Vi har åpent 24 timer i døgnet. Nesten, forteller servicemarkedssjef Knut Tøftum.
– Verkstedet er betjent fra 07-22, men så har vi Volvo Action i tillegg, fortsetter han.
Volvo Action Service er for de som trenger nødhjelp. Trenger man umiddelbar assistanse kan en ringe et sentralt nummer til Volvo, så blir man satt i kontakt med det nærmeste verkstedet.
– Da får du hjelp innen kort tid, forklarer servicemarkedssjefen.
GS Transport er ikke innom for nødhjelp denne dagen. Det er en storkunde av Volvo Truck Center i Drammen.
– De har 22 biler hvorav rundt halvparten er Volvo, og de har serviceavtale på alle. De er ofte innom her, og stort sett er det planlagte besøk – det er jo det beste, sier Tøftum og smiler.
Men det er ikke alltid ting er planmessig. En ting er å sørge for at service og vedlikehold følges og utføres. En helt annen ting er alt som kan inntreffe i daglig drift. Da er det ekstra viktig å ha hjelp i nærheten.
– Det vil alltid skje et eller annet med bilene som er i drift, derfor er et verksted som er klart når vi kommer, og når vi trenger det, kanskje noe av det viktigste, sier Sand.
Alle bilene til GS Transport har full service- og repavtale. Det skaper en ekstra trygghet i det daglige virke. Planlagt nedetid for service og reparasjoner sikrer effektivitet, forlenger serviceintervallene og sparer dem for tid og penger. Med Volvos «Uptime-garanti» vet de at de får hjelpen de trenger. Når de trenger den, der de trenger den.
– Jeg må få rose Volvo Action som stiller opp når det måtte være, hvor vi enn er, alle dager i året. Bilene er stort sett på hjulene igjen etter kun kort tid. Det at vi er i kontinuerlig drift alle dager i uka er utrolig viktig for oss, sier GS Transport-sjefen.
Han kan komme med et ferskt eksempel fra Bergen.
– I forrige uke hadde vi en bil som stod og losset på Hansa Bryggerier i Bergen. Vi ringte Volvo Action klokken 14, og klokken 17 var bilen i drift igjen. Det er superbra, og det vi er avhengig av for å levere varer til våre kunder når de vil ha det, sier han.
GS Transport har hovedkvarter på Lierstranda, og driver i all hovedsak med bulktransport i Norge, Sverige og Danmark. Selskapet, med hovedkvarter i Lierstramda distribuerer sement, sand, kalk og andre mineraler til betong- og byggevarekunder.
– Vi har bilene våre fordelt rundt på Østlandet, med utgangspunkt i Drammen, forteller Sand.
Kundeforholdet til Volvo i Drammen har de bevart siden oppstarten for femti år siden.
– Faren min var med å kjøpe vår første Volvo i 1971. Vi har siden hatt en veldig god relasjon i alle år, og har et like godt forhold til Volvo i dag som for 50 år siden, sier Sand.
Et kundeforhold som fortsetter i uoverskuelig fremtid.
– Vi har 12 Volvoer i drift i dag. Vi får to nye i høst, og ytterligere to neste høst. Vi har en kontinuerlig utbytting av vår flåte for vi ønsker å unngå å ha biler som er eldre enn 5-6 år, sier han.
– Erfaringen vår med Volvo er at produktet er bra og vi har et verksted som stiller opp når vi trenger dem. Det er kanskje noe av det viktigste for oss i vårt kundeforhold, sier Per Einar Sand.