– Nå kan jeg holde på til jeg blir 70, innleder 58-åringen.
For et par år siden fikk Halvor Gramstad diagnostisert revmatisme. En muskel- og skjelettsykdom, som på ingen måte er godt forenlig med lange timer langs veien, etterfulgt av en natt i en trang sovekabin.
– Jeg er veldig avhengig av å ha komfort i hverdagen, understreker Gramstad.
LES OGSÅ: Fuel-gjerrig flaggskip
NAV ville uføretrygde Gramstad i 2019. Det ville han ikke være med på. Han hadde lang erfaring som lastebilsjåfør, men på det tidspunktet hadde han jobbet åtte år i helsesektoren i hjemkommunen. Beskjeden fra NAV gjorde at han tok opp telefonen, og ringte til sjefen i Timetrekkeren, Dan Inge Fjærvik. Han ville prøve seg i lastebilen igjen. En uke på, en uke av.
– Jeg fikk beskjed om at det bare var å komme, og det gjorde jeg. Jeg slet litt med å kjøre Tromsø, fordi der snur du døgnet noe grunnet kjøre- og hviletiden, sier han.
Etter relativt kort tid hos Timetrekkeren var pandemien et faktum. Det gjorde at Gramstad måtte bestemme seg. Null tid eller full tid. Han valgte det siste, og det åpnet seg raskt en rute som passet ham langt bedre enn sør-nord.
– Jeg kjørte Oslo – Ålesund og trivdes med det, men jeg hadde ikke så gode netter. Jeg er avhengig av en god madrass, sier han.
Redningen skulle komme. Sjefen bestilte en Volvo 750 med XXL-hytte til Gramstad.
– Han sa det ikke direkte, men jeg tror det var for å imøtekomme mine plager, han hadde i hvert fall det i bakhodet, tror Gramstad.
– I XXL-får jeg en god seng, god stol og gode lune forhold i hytta. Den er veldig lik en vanlig hytte, men med større seng. Jeg kan ligge på tvers og på langs. Det er veldig komfortabelt, fortsetter han.
Halvor Gramstad har i stor grad klart å tilrettelegge hverdagen selv, slik at det skal fungere helsemessig. Ikke minst får han støtte hos arbeidsgiver, i den forstand at alt er forutsigbart.
– Jeg vet alltid hva hverdagen bringer, og det er veldig viktig for min del. Stress trigger sykdommen min. Jeg vet alltid hva jeg skal, hvor jeg skal og hvor lang tid det tar, sier han.
Ikke minst har han nå utstyr som fungerer i sin Volvo 750 XXL
– Jeg er veldig fornøyd med Timetrekkeren som arbeidsgiver. De har fokus på sjåførens hverdag, legger Halvor Gramstad til.
– Nå kan jeg holde på til jeg blir 70, innleder 58-åringen.
For et par år siden fikk Halvor Gramstad diagnostisert revmatisme. En muskel- og skjelettsykdom, som på ingen måte er godt forenlig med lange timer langs veien, etterfulgt av en natt i en trang sovekabin.
– Jeg er veldig avhengig av å ha komfort i hverdagen, understreker Gramstad.
LES OGSÅ: Fuel-gjerrig flaggskip
NAV ville uføretrygde Gramstad i 2019. Det ville han ikke være med på. Han hadde lang erfaring som lastebilsjåfør, men på det tidspunktet hadde han jobbet åtte år i helsesektoren i hjemkommunen. Beskjeden fra NAV gjorde at han tok opp telefonen, og ringte til sjefen i Timetrekkeren, Dan Inge Fjærvik. Han ville prøve seg i lastebilen igjen. En uke på, en uke av.
– Jeg fikk beskjed om at det bare var å komme, og det gjorde jeg. Jeg slet litt med å kjøre Tromsø, fordi der snur du døgnet noe grunnet kjøre- og hviletiden, sier han.
Etter relativt kort tid hos Timetrekkeren var pandemien et faktum. Det gjorde at Gramstad måtte bestemme seg. Null tid eller full tid. Han valgte det siste, og det åpnet seg raskt en rute som passet ham langt bedre enn sør-nord.
– Jeg kjørte Oslo – Ålesund og trivdes med det, men jeg hadde ikke så gode netter. Jeg er avhengig av en god madrass, sier han.
Redningen skulle komme. Sjefen bestilte en Volvo 750 med XXL-hytte til Gramstad.
– Han sa det ikke direkte, men jeg tror det var for å imøtekomme mine plager, han hadde i hvert fall det i bakhodet, tror Gramstad.
– I XXL-får jeg en god seng, god stol og gode lune forhold i hytta. Den er veldig lik en vanlig hytte, men med større seng. Jeg kan ligge på tvers og på langs. Det er veldig komfortabelt, fortsetter han.
Halvor Gramstad har i stor grad klart å tilrettelegge hverdagen selv, slik at det skal fungere helsemessig. Ikke minst får han støtte hos arbeidsgiver, i den forstand at alt er forutsigbart.
– Jeg vet alltid hva hverdagen bringer, og det er veldig viktig for min del. Stress trigger sykdommen min. Jeg vet alltid hva jeg skal, hvor jeg skal og hvor lang tid det tar, sier han.
Ikke minst har han nå utstyr som fungerer i sin Volvo 750 XXL
– Jeg er veldig fornøyd med Timetrekkeren som arbeidsgiver. De har fokus på sjåførens hverdag, legger Halvor Gramstad til.
– Nå kan jeg holde på til jeg blir 70, innleder 58-åringen.
For et par år siden fikk Halvor Gramstad diagnostisert revmatisme. En muskel- og skjelettsykdom, som på ingen måte er godt forenlig med lange timer langs veien, etterfulgt av en natt i en trang sovekabin.
– Jeg er veldig avhengig av å ha komfort i hverdagen, understreker Gramstad.
LES OGSÅ: Fuel-gjerrig flaggskip
NAV ville uføretrygde Gramstad i 2019. Det ville han ikke være med på. Han hadde lang erfaring som lastebilsjåfør, men på det tidspunktet hadde han jobbet åtte år i helsesektoren i hjemkommunen. Beskjeden fra NAV gjorde at han tok opp telefonen, og ringte til sjefen i Timetrekkeren, Dan Inge Fjærvik. Han ville prøve seg i lastebilen igjen. En uke på, en uke av.
– Jeg fikk beskjed om at det bare var å komme, og det gjorde jeg. Jeg slet litt med å kjøre Tromsø, fordi der snur du døgnet noe grunnet kjøre- og hviletiden, sier han.
Etter relativt kort tid hos Timetrekkeren var pandemien et faktum. Det gjorde at Gramstad måtte bestemme seg. Null tid eller full tid. Han valgte det siste, og det åpnet seg raskt en rute som passet ham langt bedre enn sør-nord.
– Jeg kjørte Oslo – Ålesund og trivdes med det, men jeg hadde ikke så gode netter. Jeg er avhengig av en god madrass, sier han.
Redningen skulle komme. Sjefen bestilte en Volvo 750 med XXL-hytte til Gramstad.
– Han sa det ikke direkte, men jeg tror det var for å imøtekomme mine plager, han hadde i hvert fall det i bakhodet, tror Gramstad.
– I XXL-får jeg en god seng, god stol og gode lune forhold i hytta. Den er veldig lik en vanlig hytte, men med større seng. Jeg kan ligge på tvers og på langs. Det er veldig komfortabelt, fortsetter han.
Halvor Gramstad har i stor grad klart å tilrettelegge hverdagen selv, slik at det skal fungere helsemessig. Ikke minst får han støtte hos arbeidsgiver, i den forstand at alt er forutsigbart.
– Jeg vet alltid hva hverdagen bringer, og det er veldig viktig for min del. Stress trigger sykdommen min. Jeg vet alltid hva jeg skal, hvor jeg skal og hvor lang tid det tar, sier han.
Ikke minst har han nå utstyr som fungerer i sin Volvo 750 XXL
– Jeg er veldig fornøyd med Timetrekkeren som arbeidsgiver. De har fokus på sjåførens hverdag, legger Halvor Gramstad til.
– Nå kan jeg holde på til jeg blir 70, innleder 58-åringen.
For et par år siden fikk Halvor Gramstad diagnostisert revmatisme. En muskel- og skjelettsykdom, som på ingen måte er godt forenlig med lange timer langs veien, etterfulgt av en natt i en trang sovekabin.
– Jeg er veldig avhengig av å ha komfort i hverdagen, understreker Gramstad.
LES OGSÅ: Fuel-gjerrig flaggskip
NAV ville uføretrygde Gramstad i 2019. Det ville han ikke være med på. Han hadde lang erfaring som lastebilsjåfør, men på det tidspunktet hadde han jobbet åtte år i helsesektoren i hjemkommunen. Beskjeden fra NAV gjorde at han tok opp telefonen, og ringte til sjefen i Timetrekkeren, Dan Inge Fjærvik. Han ville prøve seg i lastebilen igjen. En uke på, en uke av.
– Jeg fikk beskjed om at det bare var å komme, og det gjorde jeg. Jeg slet litt med å kjøre Tromsø, fordi der snur du døgnet noe grunnet kjøre- og hviletiden, sier han.
Etter relativt kort tid hos Timetrekkeren var pandemien et faktum. Det gjorde at Gramstad måtte bestemme seg. Null tid eller full tid. Han valgte det siste, og det åpnet seg raskt en rute som passet ham langt bedre enn sør-nord.
– Jeg kjørte Oslo – Ålesund og trivdes med det, men jeg hadde ikke så gode netter. Jeg er avhengig av en god madrass, sier han.
Redningen skulle komme. Sjefen bestilte en Volvo 750 med XXL-hytte til Gramstad.
– Han sa det ikke direkte, men jeg tror det var for å imøtekomme mine plager, han hadde i hvert fall det i bakhodet, tror Gramstad.
– I XXL-får jeg en god seng, god stol og gode lune forhold i hytta. Den er veldig lik en vanlig hytte, men med større seng. Jeg kan ligge på tvers og på langs. Det er veldig komfortabelt, fortsetter han.
Halvor Gramstad har i stor grad klart å tilrettelegge hverdagen selv, slik at det skal fungere helsemessig. Ikke minst får han støtte hos arbeidsgiver, i den forstand at alt er forutsigbart.
– Jeg vet alltid hva hverdagen bringer, og det er veldig viktig for min del. Stress trigger sykdommen min. Jeg vet alltid hva jeg skal, hvor jeg skal og hvor lang tid det tar, sier han.
Ikke minst har han nå utstyr som fungerer i sin Volvo 750 XXL
– Jeg er veldig fornøyd med Timetrekkeren som arbeidsgiver. De har fokus på sjåførens hverdag, legger Halvor Gramstad til.